Φιντείας

Κομίζω γλαύκα εις Αθήνας... Carry coals to Newcastle...

Η Φωτό Μου
Όνομα:
Τοποθεσία: Thessaloniki, Greece

Σάββατο, Απριλίου 14, 2007

Νεοελληνισμός εν συντομία.

Στο νεοελληνικό πνεύμα κυριαρχούν κάποιες αντιλήψεις.

Κατ' αρχήν, η βαθιά πεποίθηση ότι το παρόν που διανύουμε αποτελεί παρακμή. Συνηθισμένη φράση: "Χάλια είμαστε".

Ακολούθως, η βεβαιότητα περί της μεγαλειώδους δόξας των προγόνων μας κι ότι αυτή από μόνη της είναι ικανή να μας βγάλει ασπροπρόσωπους.

Υπάρχει η γενικότερη αποφυγή για ενασχόληση με τα..."χάλια" των προγόνων, που υπήρχαν ασφαλώς κι αυτά.

Και κάτι ακόμα: η αποφυγή για ενασχόληση με τα σημερινά ωραία στοιχεία μας, που υπάρχουν ασφαλώς κι αυτά.

Κοντολογίς, λέμε ότι είμαστε παρηκμασμένοι, ότι οι πρόγονοι ήταν ένδοξοι, αλλά το τελευταίο φτάνει και περισσεύει.

Δεν νομίζω ότι η λύση θα είναι μια απλή παράθεση των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων που έχουμε και που είχαν εκείνοι (οι πρόγονοι).

Αν απαλλαχθούμε από την προκατάληψη τα υπόλοιπα έρχονται.
Να ξηλωθεί το τσιμέντο, ώστε ν' αποκαλυφθεί το γόνιμο χώμα και τότε κάτι καλό θα καρποφορήσει.

3 Comments:

Blogger paragrafos said...

Καλέ μου φίλε, καλη σου μέρα!

Εύστοχο το σχόλιό σου. Αυτή η νοοτροπία υπάρχει και σε μας εδώ γι΄αυτό κι εμείς στους τομείς της Παιδείας και της Υγείας... διαπρέπουμε.

Σε φιλώ

Με αγάπη

Α.

8:36 π.μ.  
Blogger Finteias said...

@ paragrafos

Γι' αυτό και έχεις γίνει πολίτης του κόσμου αγαπητή φίλη ψάχνοντας για λύσεις.

Χαίρομαι που κρατάμε την επαφή.

Τις ευχές μου και τους χαιρετισμούς μου.

9:55 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Για να λέμε και την αλήθεια, ο νεοέλληνας δεν είναι και το καλύτερο πρότυπο πολίτη και ανθρώπου.

Είμαστε τεμπέληδες, κλέφτες, βολεψάκηδες, κερατάδες, κουτσομπόληδες, τηλεορασάκηδες, έχουμε γίνει μοναχικοί και αποξενωμένοι.

Πριν πολύ λίγα χρόνια υπήρχε η φράση "θέλω να έχω το κούτελο μου καθαρό". Σήμερα, όποιος δεν κλέβει και δεν ξενοπηδάει είναι θύμα, αθώος, χαζούλης, αφελής κλπ.

Χαίρομαι που προσπαθείς το ποτήρι μισογεμάτο, ωστόσο εγώ δεν είμαι καθόλου περήφανος που είμαι νεοέλληνας (γεια σου μεγάλε Τζίμυ)

7:40 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home